2019. december 22., vasárnap

Városi Advent

Kicsit röviden, de kellemesen sűrítve töltöttük hármasban a negyedik szombat délutánját. Közben sokszor gondoltam arra, hogy mennyire jó lenne, ha gyakrabban rám bíznák az unokámat... Több élményünk, csendes és gyümölcsözőbb szöszmötölésünk lehetne... ("felügyelet" nélkül) Habár mostmár annyira nem lett vagy elkopott a hagyomány, hogy talán nem is tudnék helytállni... Jó így hármasban is nagyon.

Délutáni alvás után érkeztek. 
Fenyőágakat hoztak, még bonbont, csokikat, ajándéktáskákat.
Almalével, sós sütivel kínáltam őket.

Adéllal nem tudtunk elmélyültebb témába fogni, Sapi körül forgott a találkozó.
A legó került elő, aztán kis kézművesség. A "Vityilló" mese fölrémlett az unokámnak a baba-korából és egyre érdeklődőbben hallgatta. Ez motiválta az előkészített szemléltetőkép barkácsolásához. Nehezen ment az ollóval nyírás, nagyjázva lett a színezés, a ragasztás örömmel. Hajtotta a gyors eredményre jutás. Hol van a türelem, a várakozás, a kitartás...? Vajon mi lesz 8 hónap múlva? Iskola vagy még egy év ovi?...

Autót a parkolóban hagyva busszal mentünk az ünnepi központba. Nem jutottunk be a székesegyházba - zárva volt a szokott ajtó, s már idő nem jutott a keresgélésre. Felrémlett a máskor is templomba vivő igyekezetem - Adél úgy alakította, hogy bajlódás legyen és késsünk. 😭😭😭 Ez nagyon elszomorít engem. Utólag fotón láttam, hogy szabadtéren valahol nagy betlehem is van állítva..., de nem jártuk körbe...
A templom fényfestése 10 percen belül kezdődött - nagyobb látványt vártam... A korcsolyapálya korlátánál foglaltunk helyet, így mindkét eseményt szemmel tarthattuk.
Előtte azonban a "bolond-kocsit" meglátva kérlelt, sóvárgott az unokám - befizettem rá, hogy lenyugodva élvezze a pompás templom-csomagolást. Visszatértünk később és még 2 kört ment - boldog élvezettel ült a lassú körhintán. Repülőn, szarvason és lóháton ült.

Haza indulva megpillantotta a mese-kastélyt, s bár 3. éve Bogyó és Babóca kiállításról próbálta Adél elvenni a kedvét, mi döntöttünk. Aztán nem volt kiállítás, hanem szalmabála nézőtér, xy rajzfilm egy  nagy tv-n, meg 4db szelfi-fülke. Angyalszárnyas fotó készült a kis csibészről. Előtte nézte a népséget. 

Pónilovas körbejárás is volt - jövőre már ez sem biztos, hogy vonzó lesz számára.

Ó, de szeretném többször látni, amint rácsodálkozik a világra!

Az illatokat érezve éhes(!) lett 😮, de nem álltunk neki keresgélni.

Jövőre nem szorgalmazom ezt a programot. Adél igen fáradt lett a végére és én azt éreztem, hogy miattam kényszerítette magát ide... Képeket azonban készségesen készített, aminek nagyön örülök. 
Habár láttam én már turkiban komplett családi albumot... Akkor sokszor elgondolkodtam azon, hogy 2-3 generáción túl már nemigen őrzik meg a fotókat... 
A PILLANATOKAT kell 
óriási hálával megélni és 
a szívünkbe zárni - 
megőrizni, amig élünk!!!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése